پست شده در پیشنهاد ویژه

معرفی ویژگی ها و امکانات رنو تالیسمان

  •  

بررسی رنو تالیسمان
رنو تالیسمان یکی از محصولات شرکت رنو می باشد و در کشورهایی چون کره جنوبی و فرانسه تولید می شود. این محصول در سال 2015 تولید و روانه بازار گردید. و در سال 1395 هم به ایران وارد شد. تالیسمان در واقع جدیدترین مدل رنو می باشد که در کنار ظاهری جدید، امکاناتی جدید و کاربردی به آن اضافه شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی ها و امکانات رنو تالیسمان شمارا اشنا کنیم.

در کره جنوبی این خودرو با نام رنو سامسونگ sm6 شناخته می شود و در ایران در دو تیپ E2 و E3 در بازار موجود است. که در کنار امکانات رفاهی بسیاری که دارد قوای فنی و عملکرد بسیاری خوبی هم دارد. رنو تالیسمان توان خروجی برابر با 190 اسب بخار در دور موتور 6000 دارد و همچنین گشتاور آن در حدود 260 نیوتن متر در دور موتور 2500 دور در دقیقه دارد.

با توجه به این ارقام گفته شده می توانیم بگوییم که این خودرو از قدرت کافی و توانایی حرکتی بالایی برخوردار است. و همچنین محصولی چابک محسوب می شود که در زمان 7.6 ثانیه سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را پر می کند.

جعبه دنده این خودرو 7 سرعته و 2 کلاچه است که سرعت تعویض دنده به لطف جعبه دنده خوب آن بسیار بالا است. و تعویض دنده بسیار نرم و دقیق صورت می گیرد. در مورد میزان مصرف سوخت این خودرو باید بگوییم که با توجه به حجم پایین پیشرانه از مصرف سوخت کمی برخوردار است. که به طور میانگین مصرف سوخت آن 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

در واقع میزان مصرف سوخت آن در داخل شهر به طور تقریبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و در خارج شهر 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 6 را دارا است که نشان دهنده سازگاری این خودرو با محیط زیست است.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد. علاوه بر این مورد از آپشن های بسیار دیگری مثل استارت دکمه ای، اتوپارک، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار است.

علاوه بر این موارد به فرمان برقی، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع هوا و روکش های صندلی چرم و ماساژور مجهز است. که تمامی این امکانات علاوه بر کاهش خستگی باعث لذت بردن از رانندگی و سفرهای درون شهری و برون شهری می شود.

در مورد ایمنی رنو تالیسمان باید بگوییم که از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و تجهیزاتی مثل سیستم ترمز بسیار ایمن و مطمئن و ضد قفل، ترمز اضطراری و همچنین داشتن 6 ایربگ که هم باعث حفاظت راننده و هم حفاظت سرنشینان در برابر ضربات و آسیب احتمالی ناشی از تصادفات می شود، تمامی این موارد ایمنی این خودرو تا حد زیادی افزایش داده است.

در مورد راحتی رانندگی با این اتومبیل باید گفت که از عملکرد بسیار خوبی بهره برده است که صندلی های ارگونومی این خودرو بسیار راحت است و و فرد کاملا در صندلی جای می گیرد و راننده حتی در سفر های طولانی احساس خستگی نمی کند. طراحی بخش و شیشه جلویی تالیسمان به صورتی است که دید و تسلط بسیار خوبی در جاده دارد.

کابین این خودرو بسیار خوب عایق بندی شده است که باعث جلوگیری از ورود صدا های اضافه به داخل کابین می شود و هم سرنشینان و هم راننده در آرامش کامل در طی حرکت هستند.

سپر جلو
سپر جلو جز بدنه ماشین که یگی دیگر ویژگی ها و امکانات رنو تالیسمان محسوب می شود و سپر رنو در کشور های فرانسه و کره جنوبی تولید می شوند. جنس سپر این خودرو از پلاستیک و فایبر گلاس با کیفیت تهیه شده است. در واقع یکی از قسمت های خودرو که در صورت برخورد و یا تصادف دچار آسیب میشود همین سپر خودرو است. همچنین این قسمت خودرو باعث دفع ضربات می شود و تا حدی از آسیب رساندن به قسمت های دیگر مثل موتور و اتاق خودرو جلوگیری می کند.

سپر جلو تالیسمان از دو طرف به گلگیر جلو متصل است که این اتصال یا به صورت مستقیم است و یا به کمک کشویی سپر یا براکت سپر صورت می گیرد.

در سپر جلو متعلقات دیگری همچون دی لایت، پروژکتور و توری سپر جلو وجود دارد. علاوه بر این موارد در داخل سپر قطعه ای به نام آهن داخل سپر وجود دارد که باعث دفع ضربات شدید می گردد.

سپر جلو رنو در ابتدا از جنس فولاد و آهن بود ولی با گذشت زمان سعی شد که از جنس های سبک تر و با کیفیت تر استفاده کنند که با مرور زمان جنس آن از پلاستیک شد که هم سبک تر و زیباتر و هم دوام بیشتری دارد.

 

جلو پنجره
یکی از قطعاتی که ظاهر خودرو تاثیر دارد و در طراحی ماشین مهم است جلو پنجره است. جلو پنجره رنو تالیسمان از جنس پلاستیک است که هم با کیفیت و هم سبک است. این قسمت از خودرو در واقع در میان دو چراغ های جلو تالیسمان قرار می گیرد.

علاوه بر ظاهری زیبا که به ماشین می بخشد کارایی های دیگری مثل عبور جریان هوا، هدایت جریان هوا به طرف رادیاتور آب و رادیاتور کولر هم دارد. این قطعه هم به دلیل این که در قسمت جلویی خودرو قرار دارد در صورت تصادف جز اولین قسمت هایی است که دچار آسیب می شود.

این قطعه در زیر درب موتور قرار می گیرد و توسط قفل درب موتور هم نگه داشته می شود. جلو پنجره اورجینال و اصل توسط شرکت های رنو فرانسه و سامسونگ موتورز کره جنوبی ساخته می شود.

دی لایت
دی لایت چراغ هایی هستند که در روز از آن استفاده می شود و باعث توجه بیشتر رانندگان به خودرو شما می شود و از تصادفاتی که ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند. به خصوص برای زمان های مه آلود و یا برای خودرو هایی با رنگ تیره بسیار مناسب است.

دی لایت در رنو تالیسمان به صورت اتومات هم در روز و هم در شب مورد استفاده قرار می گیرد. در دی لایت از چراغ های ال ای دی استفاده شده است که محل نصب آن در زیر چراغ جلو و روی سپر جلو است.

این چراغ ها معلولا در کشور هایی مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا در بیشتر روز های سال هوای ابری یا مه آلود دارند که به دید رانندگان دیگر یا عابرین پیاده کمک بسیاری می کند.

چراغ جلو
چراغ جلو مربوط به سیستم برقی خودرو می شود و یکی از مهم ترین قسمت های روشنایی ماشین است. و در قسمت جلویی خودرو نصب می شود که برخی از آنها لامپ معمولی برخی ال ای دی و برخی دیگر از هم لامپ های زنون استفاده می شود.

چراغ جلو تالیسمان که پیشرفت زیادی داشته و طبق تکنولوژی روز عمل می کند. طراحی چراغ جلو رنو تالیسمان کاملا متناسب با سپر و جلو پنجره است که این نوع چراغ ها معمولا بزرگ نیستند و برای جبران کمبود نور از عدسی های مخصوص استفاده می کنند.

در چراغ جلو از نور بالا و پایین استفاده می شود که از نور پایین برای دید در شب استفاده می شود و نور بالا معمولا برای دیدن فاصله های دور تر در زمانی که نور بسیار کم است استفاده می شود. علاوه بر نور بالا و نور پایین از چراغ های مه شکن هم استفاده می شود. که در زمان مه آلود بودن هوا دید بهتری ارائه می دهد.

 

چراغ خطر عقب
چراغ خطر در پشت خودرو نصب شده و جنس آن معمولا از پلاستیک و طلق با کیفیت است. و برای روشنایی و اعلام خطر به رانندگانی است که در پشت سر در حال رانندگی هستند. چراغ هایی که برای خطر عقب استفاده می شود معمولا زرد رنگ است و از لامپ های ال ای دی استفاده شده است.

چراغ خطر عقب رنو تالیسمان هم بر روی صندوق و هم بر روی گلگیر است که به دو رنگ سفید و قرمز است. این چراغ ها بر روی صندوق عقب تالیسمان نصب است.

گلگیر جلو یکی دیگر از ویژگی ها و امکانات رنو تالیسمان میباشد
جنس گلگیر ها معمولا از فیبر پلاستیک خشک است که نسبت به مدل های قدیمی بسیار با دوام تر و محکم تر است. گلگیر جلو به وسیله پیچ به بدنه خودرو وصل می شود و در صورت آسیب به راحتی قابل تعویض است.

کارایی گلگیر جلو علاوه بر دفع ضربات باعث زیبایی خودرو، پوشش چرخ ها می شود و همچنین باعث می شود که هوای داخل موتور و گلگیر تنظیم و کنترل شود. در داخل گلگیر جلو یک قطعه ای وجود دارد به نام شلگیر جلو که باعث مقاوم شدن آن در برابر ضربه می شود.

درب جلو عقب

درب جلو یکی از ویژگی ها و امکانات رنو تالیسمان به حساب می آید که جزیی از بدنه خودرو محسوب می شود که جنس آن از آهن مقاوم شده دو لایه می باشد. که هم در زیبایی و نمای خودرو اهمیت دارد و هم در ایمنی خودرو بسیار حائز اهمیت است.

درب جلو و عقب رنو تالیسمان از ایمنی و زیبایی بالایی برخوردار است. طراحی درب های این خودرو به صورت آیرودینامیکی است. که علاوه بر راحت نشستن و برخاستن سرنشین به عبور جریان هوا در هنگامی که در حال حرکت است هم کمک می کند.

درب های اورجینال این خودرو توسط فرانسه و کره جنوبی ساخته می شود.

 

درب موتور
از ویژگی ها و امکانات رنو تالیسمان میتوان به درب موتور این خودرو اشاره کرد که پوششی آهنی دارد که بر طراحی خاص و زیبا باعث محافظت از قطعات و اجزا موتور می شود. که این درب به کمک لولا هایی باز و بسته می شود. درب موتور در رد و بدل شدن جریان هوا و گرم نگه داشتن موتور بسیار مهم است و باید با کمترین میزان اصطکاک هوا را از روی خود عبور دهد.

برای تهیه لوازم یدکی این خودرو می توانید به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید و قطعات اصل و اورجینال را خریداری فرمایید.

خدمات پس از فروش این خودرو به عهده شرکت ایرانی نگین خودرو است که توسط این شرکت وارد ایران می شود. گارانتی این خودرو دارای 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر است. تالیسمان جز یکی از بهترین و برترین برند های رنو است که از امکانات و ایمنی بسیار خوبی برخوردار است.

این خودرو رقبای بسیاری دارد که از بین رقبا خود به خصوص در ایران قدرتمندترین رقیب به حساب می آید. که هم از لحاظ کیفیت و ایمنی و هم از لحاظ زیبایی و طراحی خاص و همچنین مصرف سوخت پایین در مقایسه با رقبا در رده های اول قرار دارد و با توجه به امکانات خوب از قیمت مناسبی هم برخوردار است.

علاوه بر تمام مزیت های این ماشین ممکن است برای برخی افراد وجود کابینی ساده یک عیب شمرده شود علاوه بر این معایب دیگری دارد به خصوص برای افراد بلند قد کمبود ارتفاع و فضا بین سر و سقف در صندلی عقب یک ایراد شمرده می شود. همچنین قرار گرفتن صفحه مانیتور بر روی داشبورد ممکن است باعث بر هم زدن تمرکز راننده شود.

اما در مورد معایب فنی رنو تالیسمان باید گفت که سیستم تعلیق خوبی ندارد و فنر بندی خودرو خشک بوده که در صورت ضربه باعث کوبش شدید به اتاق خودرو می شود. نکته منفی دیگر در سیستم فنی این خودرو توربوشارژ این ماشین است که از حساسیت بالایی نسبت به کیفیت بنزین برخوردار است. و از آنجایی که کیفیت بنزین در ایران بسیار پایین است باعث آسیب به آن می شود بنابراین مجبور به استفاده از بنزین های سوپر و گران قیمت هستید.

امکانات رفاهی در رنو تالیسمان

  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • سیستم تهویهاتومات دوگانه – دریچه تهویه عقب – کنترل رطوبت
  • کول باکس
  • صندلی‌ راننده8 حالته برقی – تنظیم برقی گودی کمر – مموری
  • صندلی سرنشین جلو6 حالته برقی
  • ویژگی صندلی عقب
  • گرمکن صندلیجلو – عقب
  • سردکن صندلی جلو
  • ماساژور صندلیجلو
  • روکش صندلیچرم مشکی ریورا – چرم مشکی ناپا (سفارشی)
  • ایزوفیکس صندلی
  • خروجی 12 ولت
  • صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود2016 تا 2018
  • مشخصات فنی رنو تالیسمان
  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ TCe200
  • حجم موتور1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت190 اسب‌بخار
  • گشتاور260 نیوتن‌متر
  • شتاب7.7 ثانیه
  • سرعت225 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی6.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4848 میلی‌متر
  • عرض1870 میلی‌متر
  • ارتفاع1463 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2808 میلی‌متر
  • وزن1444 کیلوگرم
  • حجم باک51 لیتر
  • چرخ جلو245/45R18

چرخ عقب245/45R18

سایر ویژگی‌ها

  • سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی5 حالته
  • سایر ویژگی‌هاتعلیق
  • الکترونیکی – نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
  • سیستم هشدار دهنده‌
  • سنسور جلو
  • سنسور عقب
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایر
  • سنسور خواب‌آلودگی راننده
  • رادار نقطه کور
  • رادار تغییرلاینغیرفعال
  • رادار تصادف جلوغیرفعال
  • رادار تصادف عقب
  • رادار تابلوخوانغیرفعال
  • سایر ویژگی‌هاسنسور
  • تشخیص اشیا متحرک
  • سیستم‌های ترمز رنو تالیسمان
  • توزیع نیرو ترمز
  • ترمز ضدقفل
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک برقی
  • ترمز اضطراریگ

سایر ویژگی‌ ترمز

  • سیستم‌ روشنایی
  • دی‌لایت
  • اتولایت
  • نوربالا اتومات
  • ارتفاع نور اتومات
  • چراغ مه‌شکن جلو
  • چراغ مه‌شکن عقب
  • چراغ چرخشی
  • چراغ شور
  • چراغ جلوLED
  • سایر ویژگی‌ روشناییچراغ خوش‌آمدگویی – چراغ بدرقه – نورپردازی داخلی

فرمان

  • نیروی کمکی برقی
  • تنظیم موقعیت4 حالته
  • روکش چرم
  • دکمه‌های کنترلی
  • حساس به سرعت
  • پدال شیفتر
  • گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

  • مالتی مدیا
  • سیستم صوتی13 اسپیکر – سیستم پخش BOSE – تشخیص صدا
  • مانیتور8.7 اینچی لمسی
  • نویگیشن
  • هدآپ
  • دوربین عقب
  • دوربین جانبی
  • دوربین 360
  • دوربین شب

قابلیت پشتیبانیBluetooth – USB – MP3 – SD card – AUX

سایر ویژگی‌ مالتی

  • مدیانمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر – نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
  • ایمنی کابین رنو تالیسمان
  • مجموع ایربگ‌ها6
  • ایربگ راننده
  • ایربگ زانویی راننده
  • ایربگ سرنشین جلو
  • ایربگ زانویی سرنشین جلو
  • ایربگ پرده‌ای
  • ایربگ جانبی جلو
  • ایربگ جانبی عقب
  • پشت‌سری فعال
  • کمربند ایمنی پیش‌کشنده
  • کمربند ایمنی محدودکننده

آینه و شیشه‌

  • آینه عقب الکتروکرومیک
  • آینه جانبی تاشو برقی
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • آینه جانبی با گرمکن
  • سقف پانوراما
  • سانروف
  • سایر ویژگی‌ ظاهریپرده عقب – مموری آینه‌ها – شیشه بالابر آنتی‌ترپ

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس فروش